Náv.na použív. bicykla
                                                                                                                                                             

VÁŠ   NOVÝ  BICYKEL

NÁVOD   K POUŽITIU A ÚDRŽBE JAZDNÉHO   BICYKLA  a elektrického bicykla       ZÁRUČNÝ  LIST A PODMIENKY GARANCIE 

 
Prvých   150  km  je  zábeh.
Prečo  zábeh  a prečo zrovna  150  km?

Trochu  teórie  nikoho  nezabije. Pre každú vec priebehu svojho používania platí istí zákon týkajúci sa počtu závad v závistnosti  od dĺžke jej používania. Mechanizmy sa viac menej poslušne chovajú podľa známej stupnice výskytu porúch, ktorá má tri zásadné rozdielne jazdné prevádzkové obdobia. Na začiatku pomerne časté počty závad , potom príde druhý úsek s rovnomerne nízkym výskytom a a nakoniec sa začnú poruchy zase objavovať stále častejšie.

Prvá etapa je práve zábeh, druhú možno označiť ako optimálnu dobu použitia a tretiu, kedy sa všetko sype, tá už je len pre hnev. Náš bicykel musí prejsť všetkými tromi fázami či sa nám to páčilo alebo nie. Zábeh s nutnosťou dolaďovania a drobných opráv nie je možné obísť, ale nie ho je možné podstate ani skryť. Zanedbaním zábehu a údržby  môže sa poznamenať celková životnosť bicykla. Zanedbanú údržbu totiž nepokrýva ani celoživotná záruka s troma hviezdičkami. Na prevádzkovú dobu zvýšeného dohľadu vyjadrenú cifrou  150 km treba pozerať ako na optimálnu dobu potrebnú k prvej garančnej prehliadke určenú na základe servisných skúsenstí. Nedá sa všeobecne porovnávať zábeh každého typu bicykla ktorí môže biť rôzne dlhý. Ale 150 km sa ukázalo ako doba kedy má každý bicykel niečo za sebou a je slušne zabehnutý aby garančná prehliadka mala zmysel.

Ako s bicyklom jazdiť v priebehu  zábehu

Napriek tomu, že výrobok dostanete nastavený a pripravený k jazde už od výrobcu , je potrebné vykonať pred prvou jazdou kontrolu dotiahnutia dôležitých spojov, nastavenia bŕzd, funkčnosti všetkých  ovládacích prvkov. Priebežné kontroly sú dôležité hlavne počas prvých dní jazdy na novom bicykli, kedy dosadajú hlavné mechanizmy v závitových spojoch , ktoré je potrebné optimálne nastaviť. I po tomto období doporučujeme podľa frekvencie jazdenia bicykel kontrolovať v pravidelných intervaloch. Bicykel nikdy nepoužívajte nenastavený s chybnými alebo nedotiahnutými dielami.  

Tí ktorí plánujú hneď po zakúpení svoj nový bicykel naplno zaťažiť a  chcú  hneď vyraziť na  dlhšiu cestu s tridsaťkilovou batožinou ,tak to teda nie. Nie je mojím úmyslom niekoho obmedzovať v slobodnom pohybe ,naopak je mojou snahou mu ho , len čo príde vhodná doba , čo najviac umožniť. Ale s tými  veľkými  cestovnými plánmi  a výletmi radšej pribrzdite  A preto zo začiatku  pomaly . Bicyklu  na  rozdiel od auta , nehrozí poškodenie motora prekročením zábehových otáčok,  ale jeho jednoduchšia konštrukcia je – pre niekoho možno to znie nelogický ale bicykel  je citlivejší na počiatočné jazdné zaťaženie a vykazuje podstatne  viac zábehových  závad než technologicky zložitejšie autá. Pretože nejde o poruchy  znamenajúce koniec technického života príslušnej časti. Vo  väčšine prípadov zisťujeme len ich rozladenie ( uvolnenie ,rozcentrovanie ,obmedzenie ich funkcii ), spôsobené  procesom vzájomného usadzovania, je nutné k zabezpečeniu ďalšej prevádzke bicykla rýchlo reagovať nastavením pôvodného stavu , aby nedošlo ďalším používaním bicykla k trvalému poškodeniu jednotlivých častí .Skrátka  : čo sa povolí je nutné zase hneď podoťahovať  a doladiť . A pozor  :  hoci ste  zakúpili bicykel včera , pri nedodržiavaní tohto  návodu je reklamácia  bezpredmetná. Zanedbanie údržby , neodborná oprava  isto ako jazdné opotrebovanie ide na  účet majiteľa. Rozhodne sa oplatí prvé kilometre viac sledovať bicykel než okolie , a  nesnažiť sa s novým bicyklom  držať krok v partií zabehnutých  bicyklov .Náradie  noste  vždy  so sebou , rozum do hrsti a hlavne s citom .    
    

Čo teda sledovať pri zábehu

Výrobná technológia všetkých súčiastok a ich montáž vyžadujú určitý prevádzkový čas k stabilizácii správnych funkcii.Všeobecne všetko ,čo sa hýbe a točí , si potrebuje nájsť a vyhladiť svoju dráhu na všetko čo je na  pevné mechanický spojené a vzájomne vytvoriť potrebnú styčnú plochu. Všetky skrutkové spojenia kontrolujte , matice a skrutky je potrebné občas podľa potreby doťahovať

Rám a vidlice

Je konštruovaný tak, aby vydržal i prevádzku v obtiažnych podmienkach. 

Záruka sa poskytuje na materiál a jeho spoje , nedá sa uplatniť na závady , ktoré vznikli v dôsledku havárie , alebo neodborným zásahom.

Ohnutá alebo inak poškodená vidlica sa musí vymeniť. V žiadnom prípade poškodenú vidlicu neopravujte.

Stredová  zostava

Skupinu stredovej zostavy ( pravá a ľavá kľuka s prevodníkmi ) výrobca nakonzervoval, usporiadal a nastavil podľa  požadovaných parametrov. Ich používanie je nutné priebežne kontrolovať dotiahnutie kľuku k hriadeľu. Prípadne vôľu medzi kľukou a stredovou osou je nutné dotiahnuť nástrčkovým kľúčom  číslo  14 . Ďalej je potrebné kontrolovať a nastavovať vôľu v stredovej zostave. Toto  nastavovanie odpadá v prípade zapuzdrenia stredových osí. Záruka sa poskytuje na vady materiálu a jeho spracovania. Záruka sa nevzťahuje na bežné vymedzovanie vôle , na poškodené závity súčiastok stredovej zostavy a poškodené štvorhrany pedálových kľúk.

 

Spojenie kľuky s hriadeľom

Doťahovaním šroba /matky v osi kľúčom skontrolovať z počiatku po každej jazde,neskoršie občas, ale vždy, keď sa zo stredného zloženia ozývajú pravidelné zvuky alebo je podozrenie na vznik vôle.

Montáž pedálov

Na  túto montáž použijeme stromčekový  kľúč číslo 14 , 15 . Pedály namontujeme tak , že do ľavej kľuky je určený pedál , označený písmenom L , s ľavým závitom a do pravej kľuky je určený pedál, označený písmenom  R , s pravým závitom. Pri doťahovaní má čelo závitového čapu pevne dosadnúť na kľuku. V prípade , ak sa uvoľní pedál , musí sa ihneď  pritiahnuť.

Záruka sa nedá uplatniť na poškodený závit , na ohnutý či prasknutý rámik a na ohnuté čapy vinou nárazu .

Pred montážou do kľuky namažte vazelínou závity pedálov  R –pravý , L –ľavý pedál . Pravidelne kontrolujte dotiahnutie pedálov v kľuke. Nastavenie vôle kónusov a premazanie zverte odbornému servisu.

Doťahovanie pedálov  v oskách

Po prvej jazde sa určite oplatí kľúčom skontrolovať či je čelo osky dostatočne dobre dotiahnuté.V prípade , ak sa uvoľní pedál, musí sa ihneď pritiahnúť.Záruka sa nedá uplatniť na poškodený závit, na prasknutý rámik a na ohnuté čapy vinou nárazu.

Predné a zadné koleso

Pravidelne kontrolujte pritiahnutie matíc nábojov a pevné uloženie kolesa na vidlici. Ložiská nábojov musia byť pritiahnuté bez vôle a musia sa ľahko otáčať.Uvolnené alebo chýbajúce špice majú podstatný vplyv na Vašu bezpečnosť.Záruka sa poskytuje na vady materiálu ( prasknutý ráfik,náboj,pastorok,os).Záruka sa nevzťahuje na poškodenie ráfika,alebo výpletu v dôsledku nárazu a iného mechanického poškodenia.

Pneumatiky

Dbajte o dodržiavanie správnej hodnoty tlaku v pneumatikách,podľa predpokladaného zaťaženia, ale neprekročte hodnotu,ktorá je uvedená na pneumatike.

Záruka sa vzťahuje na vady materiálu a výrobné vady.

Záruka sa nevzťahuje na prerazené,prepichnuté, či inak poškodené pneumatiky a na závady, ktoré vzniklý v dôsledku nesprávneho tlaku v pneumatikách.

Pastorok

Pastorky udržiavajte v čistote a ich opravu zverte vždy výhradne servisnej opravovni. Ako kritérium na uznanie záručnej vady, pri reklamácii prevádzkovej vôle a hlučnosti pastorka, platí jeho funkčnosť.

Predné a zadné kolesá pravidelne kontrolujte dotiahnutie špajdlí, matíc nábojov a pevné uloženia kolesa vo vidlici . Ložiská nábojov musia byť dotiahnuté bez vôle a musia byť ľahko otočné.

Reťaz

Po každej jazde venujte starostlivú pozornosť vyčisteniu a namazaniu reťaze. Mechanické nečistoty odstráňte kefou s tvrdším vlasom. Zvyšky znehodnoteného maziva odstráňte z reťaze pomocou vhodného riedidla ( napr.technický benzín ). Po vyčistení reťaz znovu namažte.

Preraďovač

Menič prevodov slúži na plynulé presúvanie reťaze na jednotlivé ozubené pastorky viacstupňového voľnobežného kolieska. Ovláda sa rúčkou meniča prevodov ktoré sú umiestnené na rúrke riadidiel pravého a ľavého držiaka. Preraďovanie prevádzajte plynule a len počas jazdy. Nikdy neraďte násilím. 

Nastavenie správnej funkcie preraďovača

Za otáčania kľúk (nadvihnite zadné koleso ) sa presvedčíte o správnej funkcii navádzania, za pomoci vodiaceho segmentu a ozubených kladiek, reťaze na najmenší pastorok (najmenšie vonkajšie ozubené koliesko ). Podľa potreby uvoľnite alebo pritiahnite vymedzujúcu skrutku do žiadanej polohy. Pri stálom otáčaní kľukami meňte plynulé polohu páčky meniča , až kým sa reťaz nepresunie na najväčšie vnútorné ozubené koliesko, a potom podľa potreby uvoľnite alebo pritiahnite vymedzujúcu skrutku. Na záver , pri stálom otáčaní kľukami presúvajte pomocou páčky meniča reťaz opakovane tam a späť z najmenšieho kolieska na najväčšie. Tak skontrolujete správnu funkciu meniča.


Lankový presúvač reťaze – predný preraďovač

Je to zariadenie na plynulé presúvanie reťaze na trojprevodníku. Ovláda sa páčkami meniča prevodov, ktoré sú umiestnené na rúrke riadidiel v blízkosti pravého držiaka.


Nastavenie predného preraďovača

Predný preraďovač musí byť pevne prichytený k sedlovej tyči tak, aby vodiaci diel, cez ktorý prechádza reťaz, bol rovnobežný s prevodníkmi. Spodný okraj vodiaceho dielu musí byť vzdialený 3 mm od vrcholu zubov najvyššieho prevodníka. Páčku nasmerujte k sebe, do základnej polohy proti smeru jazdy. Skrutkou na presúvači nastavte vedenie reťaze  tak, aby pri polohe na najmenšom prevodníku prebiehala stredom vodiaceho dielu. Vedenie lanka zasuňte do vodiacej opierky a lanko vložte pod hlavu upevňujúcej skrutky . Nadvihnite zadné koleso , otáčajte kľukami a zároveň posúvajte pomocou palca reťaz do druhej krajnej polohy na najväčší prevodník. Vodiaci diel sa prestane dotýkať reťaze. V tejto polohe pritiahnite vymedzovaciu skrutku na doraz. Nadvihnite opäť zadné koleso a otáčajte kľukami, pri súčasnom posúvaní ovládacej páčky.


Starostlivosť o brzdy  a ich nastavenie

Brzdy Vášho bicykla musia byť nastavené tak, aby pri stlačení brzdovej páky o jednu tretinu jej zdvihu sa brzdiace klátiky pritisli celou plochou k bokom ráfika . Dotyk brzdiacich klátikov musí byť z oboch strán súčasný. Symetriu brzdiacich klátikov zaistíte nastavením ich vzájomnej polohy pri vysunutí alebo zasunutí čapov brzdových pätíc v ramienkach bŕzd . Súčasne nastavíte optimálnu polohu brzdových klátikov vo vzťahu k brzdiacej ploche ráfika .Kontrolujte ich opotrebenie a ak je to nutné, vymeňte ich . Čistota brzdnej plochy na ráfiku má vplyv na brzdnú účinnosť. Pri brzdení používajte obidve brzdy súčasne. 

Pri vlastnej montáži ramienkových bŕzd postupujte tak , že brzdy nasadíte na čapy a upevníte ich za pomoci skrutky M 6 .Na lanko ktoré spája  ramienkové brzdy , nasaďte strmeň a do neho zasuňte upínaciu skrutku . Cez upínaciu skrutku prevlečte brzdové lanko lankovodu. Spojovacie lanko napnite tak , aby brzdové klátiky boli vzdialené 2 – 3 mm od ráfika . Súčasne napnite brzdové lanko lankovodu a navzájom ho spojte so spojovacím lankom, prostredníctvom strmeňa a pritiahnutím matice upínacej skrutky . Maticu pritiahnite natoľko , aby ste sa vyvarovali prekrúteniu závitu upínacieho strmeňa.

Skontrolujte pritiahnutie zaisťovacích skrutiek brzdových ramienok na čapoch  . Polohu páky nastavte tak, aby ste na ňu dosiahli prstami a pritom nemuseli meniť polohu ruky ani pri súčasnom preraďovaní a brzdení.


Dôležité upozornenie

Pánsky a dámsky horský bicykel DIMEL ,REDPIGEON,LOFTY a MEIURIKE je určený na jazdu mimo verejných komunikácií. Pre jazdu na verejných cestných komunikáciách je nevyhnutné vybaviť bicykel doplnkami podľa vyhlášky FMV č.41/1984 zb.. § 73 odst. 3 .


Dôležité upozornenie pre majiteľov  12,, bicyklov

-      Tento bicykel nie je určený k jazdám na pozemných komunikáciách a to ani pod
       dohľadom osoby staršej

Osemnástich rokov.

-          pri jazde na bicykli musia deti používať prilbu

-          jazda na bicykli vyžaduje určitú zručnosť a preto doporučujme jazdiť pod dohľadom
staršej osoby.

 

Vážení  zákazníci !

Dúfame , že budete spokojní s naším výrobkom , pre ktorý ste sa rozhodli .

V prípade výskytu technických problémov vyhľadajte láskavo niektoré servisne stredisko.


Podmienky záruky

-          výrobok sa musí používať iba na ten účel , na ktorý bol vyrobený

-          musí byť správe skladovaný a udržiavaný

-          pri uplatňovaní záruky musí zákazník predložiť riadne vyplnený záručný list 
           a doklad o zaplatení výrobku


Nárok zo záruky zaniká za týchto podmienok :

-          ak sa zistí , že poškodenie výrobku nie je spôsobené vinou výrobcu , ale je
           zavinené užívateľom ( neodborné používanie , neodborná oprava , špatné
           uskladnenie  atď )

-          ak sa nárok neuplatní v záručnej dobe

-          ak sa zistí, že výrobok nebol používaný a udržiavaný podľa návodu

-          ak pri uplatňovaní nároku , vyplývajúceho zo záruky , zákazník nepredloží riadne
           vyplnený záruční list

-          záruka  sa nevzťahuje na bežnú opotrebovanosť jednotlivých častí ( súčiastok ).

 

Rám a vidlice

Záruka sa poskytuje na materiál a jeho spoje. Nemôže sa uplatniť na vady vzniknuté haváriou či neodbornou opravou.


Radenia

Záruka sa poskytuje na vady materiálu. Zasekávanie radenia sa nedá uplatniť ako záručná závada, pretože je spôsobené zlou údržbou, tj. Ponechaním nadmernej vôle radenia apod.


Stredové zloženia

Záruka sa poskytuje na vady materiálu a jeho tepelného spracovania. Bežné nastavovanie vôle nie je predmetom garančných opráv. Kontrolujte a včas odstráňte prípadné uvolnenie.


Pedály

Záruka sa poskytuje na vady materiálu. Opotrebovanie používaním , uvolnenie či prasknutie spojov rámčeka či ohyb čapu spôsobeného nárazom nie sú dôvodom k uznaniu reklamácie.


Kolesá

Záruka sa poskytuje na vady materiálu ( prasknutý ráfik, náboj, os, pastorok ).Povolenie výpletu nespadá do záručných opráv. Kritériom na uznanie vady u prevádzkovej vôle a hlučnosti chodu pastorku je jeho funkčnosť.


Brzdy, radenie, menič, preraďovač

Záruka sa poskytuje iba na vady materiálu. Záruka sa neposkytuje na nastavenie. Skladovaním,  manipuláciou a jazdou sa nastavenie môže meniť a jeho nové nastavenie patrí k bežnej údržbe. Na prípadné strhnutie mechanizmu nemôže byť uplatnená reklamácia.


Sedlo, sedlovka

Záruka sa poskytuje na vady materiálu. Nevzťahuje sa na bežné prevádzkové opotrebenia alebo opotrebenia v dôsledku nevhodného použitia či uskladnenia.Za reklamáciu na sedlovku nemožno uznať , ak sedlovka bola vysunutá nad značku max. vsunutie.


Reťaz

Predmetom záruky je materiálová vada . Na bežné opotrebovanie , pretrhnutie alebo zníženie funkcie vplyvom zanedbania údržby či nesprávnym použitím sa záruka nevzťahuje.


Odrazky

Záruka sa nevzťahuje na ulomené alebo rozbité odrazky.


Plášte a duše

Záruka sa vzťahuje na vadu materiálu a nevzťahuje sa na bežné jazdné opotrebenie alebo opotrebenie v dôsledku nevhodného použitia či uskladnenia. Za reklamáciu sa nemôže uznať defekt.

 

 Login:
 Heslo:
Ak ešte nemáte konto, môžete sa zaregistrovať.